Elek Betti

6 dolog, amire érdemes fókuszálni, ha boldogabb szeretnél lenni

6 dolog, amire érdemes fókuszálni, ha boldogabb szeretnél lenni

2017. április 06.

_mg_8444_masolat_2.jpg

Tartozom nektek egy vallomással..

Az elmúlt bő egy hónapban csak árnyéka voltam önmagamnak. Folyton siránkoztam, azt mondogattam, hogy mennyire rosszul vagyok, mennyire rosszak a körülményeim, nem úgy mennek a dolgaim ahogyan azt elvárnám és teljesen mélyponton vagyok – az igazság viszont az, hogy ez mind nem létezik, az egész csak egy illúzió, amit én magam teremtettem.

Ha túlságosan elmész a negatív irányba és csak a rossz dolgokra koncentrálsz, akkor az élet további pofonokat fog küldeni – csakis azért, hogy végre felnyissa a szemedet és megtanuld a leckét.

Amikor a rossz dolgokon van a fókuszod, akkor általában további rossz dolgok történnek veled - ilyenkor életbe lép a vonzás törvénye is. Gondolj csak bele abba, hogy ha folyamatosan azt mondogatod magadba, hogy biztosan elkésem - akkor egészen biztosan úgy is lesz. 

 

 

 1. Vedd észre a jót – hiszen minden éremnek két oldala van.

Piszok nehéz – tudom, hiszen én vagyok jelenleg a negatív oldal mintapéldája (és szörnyen szégyenlem magam itt a CABALA oldal élén kijelenteni mindezt..) dehát folyton tapasztalunk és tanulunk új dolgokat – leginkább a saját bőrünkön :)

Büszke vagyok magamra, mert most fülön csíptem magam, felismertem és beismertem magamnak – és most nektek is – hogy nagyon rossz úton bolyongtam. De ennek most vége . :)

Ezernyi szuper dolog történik velünk nap mint nap - próbáld észrevenni őket. 

 

 2. Hogyan látod?

A helyzet az, hogy minden csak nézőpont kérdése. Az határozza meg a hangulatodat, hogy milyen szemüvegen nézed a világodat, mit veszel észre belőle és hogyan értelmezed mindazt.

Arra bíztatlak téged is, hogy figyelmed meg a napod során, hogy milyen szemüveg van éppen rajtad – és ha az nem téged szolgál akkor azonnal cseréld le.

_mg_8504_masolat.jpg

 

 3. Te mire fókuszálsz?

Mire figyelsz oda, miket veszel észre saját magaddal vagy épp másokkal kapcsolatban? A jó, pozitív dolgokra, vagy éppen a véleményed szerinti rossz dolgokra? Arra koncentrálsz amiben jó vagy, vagy inkább arra ami nem megy, ami nem sikerül? Arra figyelsz ami sikerült, vagy arra ami nem? Hálás vagy azért amid van, vagy bosszús azért amid nincsen meg? A pozitívra vagy a negatívra fokuszálsz - a szűkösségre vagy a teljességre?

Figyeld meg magad egy kicsit jobban.. Olyan ember vagy aki mindenkiben – köztük saját magában is – sokkal inkább a jót veszi észre és az előnyökre összpontosít, vagy a hibákat látod meg inkább és sokkal inkább kritizálsz, mintsem hogy dícsérnél?

Képes vagy meglátni az életedben, a mindennapokban a jót, elismered a sikereidet (megjutalmazod magad akár az apró sikereid után) vagy folyton az lebeg a szemed előtt ami még nem sikerült, ami még hátra van és nem tudsz örülni annak amit megalkodtál? focus.jpg 4. Adj hálát

Hálát tudsz adni reggelente, hogy kinyitod a szemed, hogy van hol aludnod, hogy van ki mellett felébredsz, hogy van hova elindulnod dolgozni, hogy termékeny vagy, aktív, kreatív, szenvedélyes, türelmes, szorgalmas … (és folytathatnám a sort) vagy minden reggel bosszúsan ébredsz és folyamatosan azt mantrázod magadnak, hogy miben szűkölködsz, mid nincsen meg, mire vágysz, miért nem teljes az életed..?

Hajlamosak vagyunk természetesnek venni dolgokat az életünk és kevésbé értékelni azokat. Közelítsd meg inkább úgy a helyzetet, hogy mi lenne ha nem lenne? Biztos vagyok benne, hogy egyből jobban értékelnél te is mindent az életedben.

Ne azt helyezd előtérbe, hogy mid nincsen meg, hanem azt nézd, hogy mid van - és értékeld, hiszen mindig van elég. 

Kezd kicsiben és érj el hatalmas dolgokat. Fókuszáld a figyelmedet az apró örömökre az életedben, légy hálás minden apróságért is és próbáld meglátni mindenben a jót. Apró tettekkel és lépésekkel már elindíthatod a változást az életedben, mely végül csodákra képes.

 

  5. Nyisd ki a szemed

 Vedd észre a tényt, hogy a gondolkodásunk a rohanó mindennapok és mókuskerék hatására – ha nem figyelünk oda – teljesen negatívvá válik. Száz szép szó, bók és sikerélmény közül is elsőként egy negatívat veszünk észre és az van ránk nagyobb hatással. Annyira zavar minket az az 1 – hogy a többi 100-at már észre sem vesszük.

Hadd említsek egy teljesen személyes esetét, ami rettentően jól mutatja mindezt és biztos vagyok benne, hogy nem csak velem történt már meg ez.

A párom nagyon szeret, büszke rám és folyton megdícsér. Egy nap rengeteg üzenetet kapok tőle, számtalanszor írja le, hogy szeret, mindig bókol, kedveskedik. Így történt ez a minap is: ébredés után rögtön, majd miután elkészülődtem is megdícsért, hogy milyen szép vagyok, többször mondta, hogy szeret, kedveskedett és megölelt. Teljesen természetes zajlott a nap, anélkül, hogy különösebb reakcióm lett volna, egészen addig amikor is egy negatív kritika is elhagyta a száját a kedvesemnek, amin én természetesen mélységesen felháborodtam. Legyünk őszinték – sokesetben hajlamosak vagyunk megfeledkezni és nem törődni száz kedves szóval egyetlen egy rossz megjegyzés árnyékában.

Nincsen egyetlen pillanat sem az életben, amikor ne lenne meg mindened, ami a boldogsághoz szükséges. Gondolkodj el ezen egy pillanatra! Boldogtalanságodnak az az oka, hogy arra figyelsz, amid nincs, ahelyett, hogy arra összpontosítanál, amid éppen most van.

 

6. Hol a fókusz?

 Fókuszáld a gondolataidat a jó dolgokra, koncentrálj arra, ami örömet okoz számodra - hiszen a boldogság ott van körülötted. A boldogság éppen csak egy döntés.

Hidd el, minden úgy jó, ahogy van - ha másképp gondolod, akkor cseréld le a szemüvegedet, amin keresztül éppen a dolgokra tekintesz!

 

Amennyiben egy kis megerősítésre és pozitív gondolatokra vágysz a mindennapokban lesd meg a CABALA aktuális kollekcióját. A kabalaruhák mindegyikén egy-egy pozitív mantra található, amely arra sarkall téged a napod során, hogy pozitívan gondolkozz, építő gondolatokat táplál feléd és a testeden viselt pozitív szavak hatással vannak a rezgésedre is. 

A bejegyzés trackback címe:

https://elekbetti.blog.hu/api/trackback/id/tr9612406019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása