Elek Betti

Az életben csak egyetlen dolog állandó, a változás maga.

Az életben csak egyetlen dolog állandó, a változás maga.

2018. augusztus 23.

_mg_4353_masolat.jpg

Kezdeném máris egy hatalmas közhellyel. Ahhoz, hogy valami szuper dolog kezdetét vehesse az életedben a legtöbb esetben előtte valaminek véget kell érnie. 

És még fogok dobálózni pár ehhez hasonló közhellyel, de lássuk be - a közhelyek azért lettek azok, mert baromira igazak.
Nagyon sokan félünk a változástól, mert a változás mindig valami újat, ismeretlent hoz az életünkbe, mi pedig nem szeretünk az ismeretlennel találkozni, viszont annál inkább szeretjük a jól megszokott rutinjainkat élni, tudni azt, hogy mi következik, mire számíthatunk - meglepetésektől mentesen.
Félünk a komfortzónánkon kívül mozogni, pedig ahogy mondani szokták (csak hogy egy újabb közhellyel éljek) - az élet a komfortzónádon kívül kezdődik. És ez mennyire piszkosul igaz, hiszen a megszokott rutin, az unalmas mindennapok, a biztonságot nyújtó élethelyzetekből sosem következik semmi egetrengető tanulság vagy megtapasztalás. A komfortzónádon belül leélheted az egész életedet és a monoton mindennapjaidat, de egészen biztos, hogy nem fogsz általa fejlődni, új dolgokat tapasztalni és változni sem.
Senki sem állítja, hogy ha kilépsz a jól ismert és megszokott buborékodból, akkor nem fog semmi rossz történni veled, nem keveredsz majd váratlan, ismeretlen helyzetekbe és nem fogsz csalódni. Dehogynem, sőt egészen biztos, hogy megannyi fájadalmas élethelyzetbe kerülsz és hatalmas pofonokat is kaphatsz, de álljunk meg egy pillanatra és gondoljunk bele, hogy melyik kellemes szituból tanultál a legutóbb meg valami hatalmas bölcsességet? .. Naugye.
A fejlődés mindig fájdalommal jár, de utólag igazán hálásak vagyunk az összes ilyen helyzetért.
Lásd be - csak a komfortzónádon kívül vagy képes igazán fejlődni. Éppen ezért a változás jó dolog.
A változás más, ismeretlen, félelmetes, de minden esetben valami jót hoz az életedbe - fejlődést és egy sokkal jobb, minőségibb helyzetet, mint amiben azelőtt voltál, csak éppen féltél belőle magadtól kimozdulni. Egy változás pedig segít téged kibillenteni és segít neked új dolgokat megtapasztalni - általuk pedig tanulni.
Soha semmi nem történik ok nélkül - de vannak helyzetek amikor erre csak később jövünk rá vagy látjuk be azt.
A legfontosabb dolog, amit én megtapasztaltam és ennek köszönhetően megtanultam az elmúlt hónapok alatt - és ezt a gondolatot szeretném most bennetek is megerősíteni - az az, hogy minden értem történik, nem pedig ellenem. Minden!
Minden feladatot, élethelyzetet, változást azért kapsz az életedben, mert neked éppen arra van szükséged. Lehet, hogy te még ezt nem ismerted fel, de az Univerzum üzen neked és ráterel téged a helyes útra és igen, előfordulhat, hogy ez egy piszok nehéz és akadályokkal teli út lesz (főleg az addig járt és jól ismert utadhoz képest) de a legjobb számodra. Végül majd megérted. :)
És ami még nagyon fontos: Mindig csak akkora nehézségű leckét kapsz az élettől, amit éppen fel tudsz dolgozni, amivel meg tudsz küzdeni - éppen ezért soha ne hagyja el a szádat az a kijelentés, hogy "én ezt nem bírom", vagy hogy "én ehhez kevés vagyok". Nem! Soha nem véletlenül érkezik egy feladat az életedbe - mindig akkor, abban az élethelyzetben és időben amikor te felkészültél rá. Hidd el nekem! :)
Amikor valami nem várt és számunkra negatívan lecsengő esemény történik az életünkben akkor általában dühösen tesszük fel a kérdés, hogy "na már megint miért kapom ezt?",  "Mit vétettem, hogy már megint ezt érdemlem..?" Szitkozódunk és sok esetben másokat okolunk a történtekért, mindeközben pedig sajnáltatjuk magunkat és nem vesszük észre, hogy az egész helyzet igazából csodálatos, időszerű és tökéletesen a helyén van.
Minden értem történik, nem pedig ellenem. 
Arra bíztatlak, hogy próbáld ezentúl más szemüvegen keresztül szemlélni az életedben a változásokat. A 'mit vétettem, hogy ezt érdemlem?’ kérdést próbáld meg kicserélni és abból a szemszögből megközelíteni a helyzetet, hogy vajon miért küldi most nekem ezt a feladatot az élet? Vajon mit kell megtanulnom, megtapasztalnom ebből a helyzetből? Hiszen minden értünk történik, nem pedig ellenünk - éppen ezért minden történésben van logika, semmi sem történik hiába, csak lehetséges, hogy olyan fájdalmas, váratlan és hirtelen a lecke - annyira más mint az eddig megszokott -, hogy az akkor érzett döbbenet és értetlenkedés elhomályosít minket és nem vesszük észre a lényeget - ami sokszor ott van az orrunk előtt.
Cseréld le a bepárásodott szemüvegedet az ilyen helyzetekben és tiszta fejjel, higgadtan és teljesen biztonsággal jelentsd ki: Minden értem történik - eszerint ennek is helye van most az életemben és ha most talán még nem értem meg, hogy miért jó ez nekem, később hálás leszek érte! :)
-
Ahogyan említettem ez én életemben is rengeteg változás történt az elmúlt hónapokban - mind magánéleti, mind pedig munka terén, de hiszem és tudom, hogy ez mind a legjobbat tartogatja számomra - amennyiben képes vagyok megfelelően élni a helyzettel, mert sose feledkezzünk meg a szabad akaratról, mellyel igenis mi formáljuk az életünket.
Hamarosan a CABALA életében is egy nem várt, de mégis igazán szuper változás következik be, melyről amint tehetem beszámolok nektek is.

A bejegyzés trackback címe:

https://elekbetti.blog.hu/api/trackback/id/tr9814198015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása